Na téma: Jak snad jednou budu organizovanější



Víte, ze závisti jsem už naštěstí dávno vyrostla, ale přeci jen existují jedinci, kteří ve mě tuhle emoci vzbuzují. Nejsou to ale ti nadprůměrně inteligentní, nechutně bohatí nebo andělsky krásní. Jsou to ti, kteří mají ten perfektní smysl pro organizovanost a vše stíhají v termínech. Lidé s diáři, plánovači a to do listy.

Kdybych si já teď sedla s papírem a tužkou ke stolu a měla napsat své cíle pro měsíc únor, asi bych tam seděla až do března. Není to tím, že bych neměla žádné "life goals." Pokud jde o mé osobní cíle, dostávám se k ním spíš pocitově než plánovaně. Například vím, že aby můj blog byl úspěšnější, měla bych na něj přispívat pravidelně. Ideální by bylo vytvořit si seznam příspěvků, rovnoměrně je rozplánovat a poté jeden po druhém publikovat. Nicméně realita je jiná. Když by měla ve středu vyjít recenze a mě se zrovna nechtělo psát, budu raději koukat na Vychytávky Ládi Hrušky, než abych se do něčeho přemáhala. Já mám ráda v psaném projevu osobitost nebo aspoň nápad. V případě nucení s odporem vyťukám pár slov do klávesnice, které dají dohromady průměrnou větu a ty ve výsledku nezajímavý článek. A to nechce nikdo. Možná je to jen výmluva pro lenost a nedostatek disciplíny, na tom samozřejmě taky něco bude.

Vždycky mě deptaly všechny ty dokonalé fotky to do listů či diáře ve Starbucks na instagramu. Jasně, vím, že se lidé na sociálních sítích snaží prezentovat, tak, aby jejich život vypadal co nejpohádkověji, ale na druhou stranu jsem si říkala, že by přece nikdo nepředstíral, že něco dělá, i když vlastně nedělá. Nicméně dneska v poledne jsem si řekla, že po vzoru těchto lidí vezmu aktuálně čtenou knihu a půjdu s ní hipsteřit do parku na čerstvý vzduch. A tam jsem prozřela - ty fotky z parků, z lesů či hor jsou prostě víc sci-fi než nacisti na odvrácené straně měsíce. Má soustředěnost byla venku nižší než aktuální teploty, rozptylovaly mě děcka vracející se ze škol, důchodci venčící obtloustlé jezevčíky a vlastně i studenej zadek ze studené lavičky. Udělala jsem si aspoň tu fotku, i když ten cit pro "perfect insta photos" nemám a šla jsem domů. Cestou jsem přemýšlela, jak jsem ráda, že nemám děti ani obézního jezevčíka, nikoli nad stránkami, které jsem za hodinu stihla přečíst. Nic si z nich nepamatuju. Moc se mi nechce věřit, že v dnešní době to má někdo jinak. Nedovedu si představi adolescenta, který si místo messengeru bude venku číst knihu. Pokud však někoho takového znáte, tak má úcta!

Abych teda shrnula myšlenku historicky prvního článku v této rubrice, můj velký cíl pro tento rok je zbavit se odporu k plánovačům, diářům a naučit se sebedisciplíně, ale zároveň si ponechat kousek toho "punku" v duši. Jako velký krok k tomuto cíli beru fakt, že jsem se naučila sledovat motivační  videa bez tendence zvracet z jejich kýčovitosti a přehnaného optimismu. Většina z nich má sice informační hodnotu typu "vědci zjistili", ale věřím, že si z nich vezmu do nejdůležitější a zkusím nově nabyté tipy dodržovat. K tomu se váže i aktivita na blogu, která by od tohoto týdne měla být pravidelná, což je upřímně dobré především pro mě.

Přečtěte si také

6 komentářů

  1. Ahoj, dobrý článek. To, že Insta fotky jsou víc o "hodinové práci s naskládáním věcí a nastavením světla do nejlepší polohy" než o opravdové "momentce" je bohužel krutá realita.
    Když má někdo naprosto "dokonalej" diář, kde neškrtá, neletí mu písmo pokaždé jinam a nepíše pokaždé jinou tužkou, tak je dle mého s největší pravděpodobností "jen naoko", protože ze zkušenosti vím, že pokaždé nemáš milion čau nebo zrovna "rovný povrch" a dostatek místa na to, aby sis udělala ideální zápis do diáře, kdy máš co udělat.
    Já jsem diáře na dobu neurčitou vzdala. Chtěla bych si vytvořit vlastní už i upravený na moje koníčky a tak...
    Přeji at se ti v plánování a na vetsim organizacnim duchu dari pracovat. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Cathy, samozřejmě vím, jaká je práce nafotit esteticky pěknou fotku. Skoro dva roky jsem spravovala sociální sítě jednomu módnímu eshopu, kdy jsme několikrát týdně takové fotky tvořili v ateliéru a je to fakt fuška. Ale tam to beru tak, že jde o promo produktů, které se musí prodat. :) U těch osob na instáči to taky relativně chápu, ale vadí mi, jak tam dají dvě hodiny focenou fotku a dělají z toho momentku. :) Sem v tomhle asi přísná, nemám ráda, jak si někdo na něco hraje. :D Asi bych si ale měla něco píchnout na uklidnění a neřešit blbosti. :D
      Ty plánovače mi třeba leží v žaludku víc. A divím se, že dneska někdo 18+ funguje bez diáře, každopádně pokud ti to tak vyhovuje, tak je to fajn. Mě nevyhovuje ani jedna varianta (punk vs organizace), ale vím, že spousty věcí zapomínám, takže zkouším najet na druhou variantu. A dík moc, žes tu zanechala komentář, vážím si toho!

      Vymazat
    2. Ještě jsem zapomněla dopsat, že mě překvapil tvůj web, moc se mi líbí, jak je propracovaný, perfektní :)

      Vymazat
    3. Právě taky spousty věcí zapomínám.. v práci co si nenapíšu, to do dvou minut nevím, takže mám stolní kalendář a v něm miliony "lepítek" s poznámkami.. a všude se mi válí popsané A4 s tím, co mám udlat, co mám druhým připomenout ať vyřídí atd atd... prostě CHAOS... Ale já si s diáři a plánovači prostě nerozumím. :(
      Chtěla bych dát do září dokupy "svůj" diář/plánovač, který bude možné si volně stáhnout a vytisknout, sešít popřípadě nechat svázat dle potřeby... když už se s tím budu piplat, tak kdyby se to hodilo i někomu dalšímu, tak ať to využije.

      V osobním životě si píšu schůzky u doktora, kosmetičku, kadeřníka.. atd do kalendáře v mobilu.. ale zbytek nikam..prostě pokud zapomenu, tak mám smůlu.. Připouštím, že to není ideální...ale aktuálně jsem moc líná to měnit. :/

      btw. jsem ráda, že web překvapil mile.. Po nějaké době se k němu zase vracím, takže ho čeká pár úprav.. Ale moc děkuju. :)

      Vymazat
  2. Skvělý článek :) Také jsem jednou zkoušela jít číst ven, bohužel lidi mě rozptylovali a ještě víc ne důchodci co venčí jezevčíky, ale důchodci, co se ptají - Slečno a co to čtete? :D A s těmi instagramovými fotkami to je opravdu o uměleckém dojmu, než o momentkách :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc! Ty fotky jsou většinou výborné, ale spíš mi vadí, že tu hodinovou práci vydávají za momentky :) Ale zas kdo k nim psal "vstávala jsem v 7 ráno kvůli světlu a mrzla v lese 5 kiláků od baráku, tak dejte lajk", to je jasný. :D
      To jsem teda ještě nikdy nezažila, ale asi jsi zaujala. :)

      Vymazat