Na téma: Stihnu to?


Knih je všude plno a nově přibývající tituly nám jejich výběr ještě více komplikují. Občas si říkám, jaké by to bylo, kdyby se knižní průmysl na rok zastavil a já měla možnost dohnat resty a oprášit nepřečtené klasiky z regálu. Cokoliv od Normana MaileraGoethehoVoltairaLadislava Fukse nebo i nějaký středověký hrdinský epos. Bohužel se však musím smířit s tím, že za svůj život nestihnu přečíst každou knihu, nepřestanou vycházet skvělé novinky, den nikdy nebude mít 72 hodin a z nedostatku času budu muset pořád pečlivě selektovat, která díla za to stojí.

Myslím, že jsem se v tom za poslední rok naučila chodit. Nebo se jen prohloubila má apatie k neustále se zvyšujícímu počtu nepřečtených knih a prodlužujícímu se seznamu přání. Ale hlavně jsem si konečně uvědomila, že čtení není závod o co nejvyšší počet přečtených titulů ze všech období, směrů či žánrů, ale jen prostá radost. Přečíst knihu, která se vám navíc líbila, donutila vás se zamyslet a dala vám pocit sounáležitosti, je k nezaplacení. Je lepší se na věci koukat z pozitivního úhlu. Například si představte, že by nastala situace, kdy by bylo knih naopak málo a nebylo by z čeho vybírat! Takhle máme pořád jistotu, že jakmile dočteme, čeká na nás stovka dalších literárních příběhů. Nedopustě si kazit prožitek ze čtené knihy jenom proto, že jste její příběh museli s těžkosti upřednostnit nad jinými. Užívejte si ho!

A když už jsem zmínila svůj neustále prodlužující se seznam přání,logicky na něj přibývají stále nové knihy. Na spousty z nich jsem narazila díky Martinus.cz, ale i na stránkách různých knižních blogerů nebo facebook fan pages všelijakých nakladatelství.  

Aktuální wishlist:
Muzeum prazvláštních věcí od Alice Hoffman
Podivuhodné a krásné soužení Avy Lavender od Leslye Walton
Vesmír versus Alex Wood od Gavina Extence
Hluboká práce od Cala Newporta
Maličkost od Markéty Baňkové
Mysterium Tremendum od Sebastiana Rainera
Kráva nebeská od Davida Duchovneho
Terapie láskou od Matthewa Quicka




A jak si vybíráte knihy vy?

Přečtěte si také

1 komentářů

  1. Chtěla bych někdy mít tolik času, abych stihla přečíst všechny knihy, které mě něčím zaujaly. Bohužel to je absolutně nereálná situace. Čím jsem starší, tím pečlivěji si knihy vybírám. Vycházím z toho, že nemám čas číst něco, co mě vlastně nebaví, když bych mohla číst knížky, které se mi líbí. Vybírám si napříč žánry a styly a čtu vlastně pořád, ale přesto se mi nikdy nepodaří zvládnout všechny knihy, co bych si přála. I když je to možná dobře. Aspoň pořád existují knížky, na které se můžu těšit. :)

    OdpovědětVymazat